Our Heritage

A play on the meaning of the word 'Rakkojae' - a house to enjoy the ancient, House of Heritage has been founded as the sub-brand of Rakkojae Hanok Collection. House of Heritage launched with the mission to introduce Korean heritage into a variety of alcoholic beverages with universal appeal for the global audience.


락고재의 슬로건인 '옛 것을 즐기는 집'이라는 뜻을 이어받아 락고재의 서브 브랜드 '하우스 오브 헤리티지' 를 소개합니다. 세계적으로 인정받는 다양한 형태의 주류에 한국의 유산을 불어넣을 수 있는 새로운 방법을 모색하는 미션을 가지고 출발하였습니다. 좋은 술을 만나는 기쁨, 세상에 없던 K-ORIGIN 을 위하여.

Our Logo

There is a saying in Korea that states 'the most Korean is the most global'. The House of Heritage logo is a play on the ancient character symbolizing double happiness. This character is often used on Korean ceramics and it is rotated 90 degrees to the left to look like HOFH in English. We hope that all who enjoy our spirits become a little bit happier from doing so.


가장 한국적인 것이 가장 세계적인 것이라는 말이 있듯이 고전적이면서도 모던한 로고를 위해 많은 노력이 있었습니다. 기쁠 희(喜) 가 두 번 들어간 쌍 희(囍)자를 기반한 전통 문양은 한국의 예술과 도자기에 오랜 시간 사용되어왔습니다. 이 전통문양을 90도로 회전하면 영어로는 HOFH 약자로 완성됩니다. 이 술을 마시는 모든이가 조금 더 기쁘고, 행복하기를 소망합니다.

Our Brand

During the Joseon Dynasty, the elite class would brew their own rice wine at home with added and other Korean herbal ingredients. This base alcohol was then distilled in a soju-kori to make soju. Our brand name KORI is based on this age old distilling apparatus and continues this tradition in spirit. House of Heritage Distillery strives to introduce Korean culture and the captivating array of Korean herbal ingredients to the global audience by adding them to internationally recognizable distilled spirits - first in the form of KORI Gin and KORI Vodka.


'옛날 옛날 고릿적에' '고릿적 시절'이라는 말이 있습니다. 조선시대에 접어든 뒤 그보다 한참 전 왕조였던 고려 시절이라는 뜻으로 쓴 표현이 굳어진 것인데 고려는 원래 고리로 읽었다는 이야기가 전해오고 있습니다. 'KORI'는 우리 역사를 기억하고 되살리는 취지로 명명되었습니다. 문종의 장레를 치르면서 쓰러진 단종에게 소주를 먹여 기운을 차리게 했다는 내용에서도 알 수 있듯이 한국의 술은 단순한 술이라기보다는 약의 기능을 했다는것을 알 수 있습니다. 다양한 한약재를 활용한 새로운 스타일의 KORI Gin과 KORI Vodka를 통해 한국 문화와 토종 재료의 우수성을 세계에 알리고자합니다.

Our Package

We designed the KORI Gin bottle to use the standard apothecary bottle traditionally associated with Gin, but with a Korean twist. The color was changed from brown to grey as an homage to kiwa, or the roof tiles found on Korea's beautiful hanok architecture. A single-minded focus on using natural and environmentally sustainable packaging led us to select natural cork and wood for the cap, hemp for the label and cover, and interwoven straw to hold everything together. The bottle is packaged in a wooden box that is usually reserved for precious ceramics and finished with an environmentally-friendly reusable eco-bag. We hope to share the beauty of Korea with the world through KORI.


KORI Gin의 병은 영국에서 전통적으로 진의 포장을 위해 사용하였던 약병을 적용했습니다.
한국적 DNA를 불어넣기 위해 기와색으로 특수 제작된 병과, 천연 재료만을 고집하여 만든 천연 코르크 / 마 원단의 라벨과 포장재 / 짚신을 만들던 짚풀을 꼬아 만든 짚끈으로 봉인했습니다. 옛부터 귀한 도자기 보관용으로 쓰였던 오동나무 함에 담았으며, 재사용이 가능한 수제 에코백을 적용하여 친환경 패키지로 완성하였습니다. KORI를 통해 한국의 미를 경험할수 있기를 바랍니다.

Our Partner

House of Heritage has partnered with Soolawon to craft our spirits. Soolawon is a brewery and distillery that strives to recreate Korean alcoholic beverages based on ancient scripts. It is located in Yeoju, which has been known throughout history as a place with rich soil, fresh water and clean air - key factors to crafting beverages of the highest quality. Together, we will continuously strive to bring the best Korean spirits to the world.


하우스 오브 헤리티지는 경기도 여주시에 위치한 술아원과 증류를 함께하고 있습니다. 술아원은 고문헌에 나와있는 내용을 바탕으로 우리 술을 복원하고 있습니다. 예로부터 땅 좋고, 물 좋고, 공기 좋은 여주에서 훌륭한 우리 농산물을 바탕으로 술을 빚고 있는 양조장입니다. ‘술과 나(我)를 한데 부른다’는 술아원의 의미처럼 우리 술을 사랑하는 이들이 진심으로 만든 우리술을 즐길 수 있도록 두 회사 모두 끝없이 노력중입니다.

Our Heritage

A play on the meaning of the word 'Rakkojae' - a house to enjoy the ancient, House of Heritage has been founded as the sub-brand of Rakkojae Hanok Collection. House of Heritage launched with the mission to introduce Korean heritage into a variety of alcoholic beverages with universal appeal for the global audience.


락고재의 슬로건인 '옛 것을 즐기는 집'이라는 뜻을 이어받아 락고재의 서브 브랜드 '하우스 오브 헤리티지' 를 소개합니다. 세계적으로 인정받는 다양한 형태의 주류에 한국의 유산을 불어넣을 수 있는 새로운 방법을 모색하는 미션을 가지고 출발하였습니다. 좋은 술을 만나는 기쁨, 세상에 없던 K-ORIGIN 을 위하여.

Our Logo

There is a saying in Korea that states 'the most Korean is the most global'. The House of Heritage logo is a play on the ancient character symbolizing double happiness. This character is often used on Korean ceramics and it is rotated 90 degrees to the left to look like HOFH in English. We hope that all who enjoy our spirits become a little bit happier from doing so.


가장 한국적인 것이 가장 세계적인 것이라는 말이 있듯이 고전적이면서도 모던한 로고를 위해 많은 노력이 있었습니다. 기쁠 희(喜) 가 두 번 들어간 쌍 희(囍)자를 기반한 전통 문양은 한국의 예술과 도자기에 오랜 시간 사용되어왔습니다. 이 전통문양을 90도로 회전하면 영어로는 HOFH 약자로 완성됩니다. 이 술을 마시는 모든이가 조금 더 기쁘고, 행복하기를 소망합니다.

Our Brand

During the Joseon Dynasty, the elite class would brew their own rice wine at home with added and other Korean herbal ingredients. This base alcohol was then distilled in a soju-kori to make soju. Our brand name KORI is based on this age old distilling apparatus and continues this tradition in spirit. House of Heritage Distillery strives to introduce Korean culture and the captivating array of Korean herbal ingredients to the global audience by adding them to internationally recognizable distilled spirits - first in the form of KORI Gin and KORI Vodka.


'옛날 옛날 고릿적에' '고릿적 시절'이라는 말이 있습니다. 조선시대에 접어든 뒤 그보다 한참 전 왕조였던 고려 시절이라는 뜻으로 쓴 표현이 굳어진 것인데 고려는 원래 고리로 읽었다는 이야기가 전해오고 있습니다. 'KORI'는 우리 역사를 기억하고 되살리는 취지로 명명되었습니다. 문종의 장레를 치르면서 쓰러진 단종에게 소주를 먹여 기운을 차리게 했다는 내용에서도 알 수 있듯이 한국의 술은 단순한 술이라기보다는 약의 기능을 했다는것을 알 수 있습니다. 다양한 한약재를 활용한 새로운 스타일의 KORI Gin과 KORI Vodka를 통해 한국 문화와 토종 재료의 우수성을 세계에 알리고자합니다.

Our Package

We designed the KORI Gin bottle to use the standard apothecary bottle traditionally associated with Gin, but with a Korean twist. The color was changed from brown to grey as an homage to kiwa, or the roof tiles found on Korea's beautiful hanok architecture. A single-minded focus on using natural and environmentally sustainable packaging led us to select natural cork and wood for the cap, hemp for the label and cover, and interwoven straw to hold everything together. The bottle is packaged in a wooden box that is usually reserved for precious ceramics and finished with an environmentally-friendly reusable eco-bag. We hope to share the beauty of Korea with the world through KORI.


KORI Gin의 병은 영국에서 전통적으로 진의 포장을 위해 사용하였던 약병을 적용했습니다.
한국적 DNA를 불어넣기 위해 기와색으로 특수 제작된 병과, 천연 재료만을 고집하여 만든 천연 코르크 / 마 원단의 라벨과 포장재 / 짚신을 만들던 짚풀을 꼬아 만든 짚끈으로 봉인했습니다. 옛부터 귀한 도자기 보관용으로 쓰였던 오동나무 함에 담았으며, 재사용이 가능한 수제 에코백을 적용하여 친환경 패키지로 완성하였습니다. KORI를 통해 한국의 미를 경험할수 있기를 바랍니다.

House of Heritage Co., Ltd.

CEO: AHN MICHAEL JIWON ㅣ Business License Number: 854-81-02156 ㅣ Communication Sales Business Registration: 2021-YonginGiheung-1145
Address: 2F, 28-9, Paiknamjune-ro, Giheung-gu, Yongin-si, Gyeonggi-do, Republic of Korea ㅣ Telephone: +82(0)507-1413-3415 

Bank account: Kookmin Bank 659037-04-003104 House of Heritage Co., Ltd.

Terms of Use  ㅣ Privacy

House of Heritage Co., Ltd.

CEO: AHN MICHAEL JIWON ㅣ Business License Number: 854-81-02156 ㅣ Communication Sales Business Registration: 2021-YonginGiheung-1145
Address: 2F, 28-9, Paiknamjune-ro, Giheung-gu, Yongin-si, Gyeonggi-do, Republic of Korea ㅣ Telephone: +82(0)507-1413-3415ㅣ Email: info@houseofheritage.kr

Bank account: Kookmin Bank 659037-04-003104 House of Heritage Co., Ltd.

Terms of Use  ㅣ Privacy